2009. augusztus 4., kedd

Kerti bemutató 1. Virágok

A sziklakertem. Saját kreálmány, nincs túl nagy fantáziám az ilyenekhez, de mivel az egészet én hoztam össze, büszke vagyok rá. A baloldali kis képen lévő "jegecske " (nem ez a neve, de én így hívom), csak egy száraz kóró volt. Épp ki akartam szedni, amikor felfedeztem a tövében a mm-nyi új hajtást. Azóta már így megnőtt.


Borostyán. Anyának rengeteg van, így adott nekem is. Szépen el is ültettem, a terv az volt, hogy befussa az egész területet. Kornél nem így gondolta, úgyhogy rendszeresen kiásta, én meg visszaültettem. A végeredmény: ez az egy maradt meg, rá vár a feladat, hogy beterítse a csupasz földet. Azóta a szárazakat a Férjem kidobta, így az egyetlen megmaradt most szó szerint életveszélyben van.
Ez itt a nevelde. Az egyik oldalon a szomszédból átnyúló sövényből szúrtam le néhányat, és megmaradt, már virágzott is. A másik oldalon rózsát próbálok szaporítani, ez még kérdéses, hogy megmarad-e.
Ő egy apró, kb. 2 centis botocska volt, amikor elültettem. Most így néz ki. A nevét nem tudom, valami futó növény lehet, mert napról-napra növekszik.
Nem tudom, mi a neve ennek a pici rózsának, de nekem nagyon tetszik. Terveim szerint több bokor is lesz telepítve, egyenlőre a biztonságosabb cserépben gyarapodik.

A hibim. Azért vagyok büszke rá, mert Anyóca mindig azt mondja, az övé nem virágzik ilyen szépen. Még szeretnék lilát is, Anya most szaporítja nekem.

Ő a miniatűr változat. Én ültettem, és elég veszélyes helyen van, mert a kutyák kergetőzés közben nem nagyon ügyelnek a virágaimra. És ennek ellenére megmaradt, bár még nem virágzik, de tartja magát hősiesen.

A muskátlim. Anyósomtól kaptam, a pincében telelt. Amikor kiültettem, csak két száraz kóró volt, nem hittem, hogy megmarad.
A miniatűr rózsán újabb bimbó növekedett, azóta már elvirágzott.

Hajnalkák,
itt még csak a színesek virágoztak, azóta már a világoskék is kinyílt.

Túlélők csokorba szedve


Találós kérdés: mi lehet ez?



2 megjegyzés:

  1. Igazán szépek a növényeid és a sziklakerted is tetszik!:-)
    Ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen Gabka, bár vannak hiányosságai, még.

    VálaszTörlés