2009. augusztus 5., szerda

Kerti bemutató 2. Veteményes

Karalábé
A szomszédasszony adta a palántákat, mert nála már nem fért el. Alig voltak 15 centisek, amikor elültettem. Olyan szép nagyra nőttek! Életem első karalábé termése, még soha nem próbáltam. Szintén életemben először töltött karalábét készítettem belőle.

Patisszon
Na, ezzel befürödtem rendesen, de inkább jó értelemben. Ugyanis a zacskóra az volt írva, hogy egy csomóba 4-5 magot tegyünk, és amikor kihajt, csak egyet hagyjunk meg. Nos, én elvetettem a magot, és láss csodát, mind kihajtott. Mondom Anyunak, hogy mi volt a zacsira írva, erre Ő: nem kell azt kiszedni, hagyjam, hadd nőjön. És én hagytam, elvégre Ő a "szaktekintély", biztosan tudja, mi a helyes eljárás. Nos, ez lett a végeredmény. Csináltam belőle rántott patisszont, fagyasztottam is le, és még van a bokrokon is, bár a meleg eléggé megviselte őket.

Zöldbab
Nem volt túl sok, mert viszontagságos volt a nevelkedési ideje (értsd: Korni és a rigó többször is kiásta, én meg visszadugdostam). Nem is reméltem, hogy lesz belőle valami. Ehhez képest nagyon finom főzeléket készítettem belőle.

Paradicsom
Az én Drágám vett vagy 5 félét, ez épp a fürtöske, de van normál méretű is meg egy érdekes fazon, amit én csak villanykörtének hívok. Íme:
Ez még zöld, akkor érett, a sárga színe lesz. Nagyon finom!

Sárgabarack
Ilyen gyönyörű sárgabarackok volta a fán! Már leszedtük, most a fagyasztóban várja, hogy lekvár készüljön belőle.
Ezenkívül van még szilva, körte, meggy, cseresznye, dió, mogyoró (ezt a mókus rendszeresen dézsmálja, Egyetlenem pedig csúzlival próbálja elijeszteni).

1 megjegyzés: