2009. augusztus 5., szerda

Néhány napon belül...

...már másodszor ért megaláztatás, lenézés olyan emberek részéről, akiknél az empátia alapkövetelmény kellene, hogy legyen, mivel emberekkel foglalkoznak nap mint nap. Szerintem.
Az első eset pár nappal ezelőtt történt, amikor a postára mentem, hogy felkutassam, mi lett a pénzemmel. Telefonon azt a felvilágosítást kaptam, hogy reggel próbáljam elcsípni a postásunkat, mielőtt még terepre menne. Annak rendje, módja szerint becsöngettem a kijelölt kapun, mire kijött egy emberke (úrnak nem nevezném), akinek elmondtam, mit akarok. Hát, a tekintetét nem ecsetelném, miközben lenézően közölte, hogy ez nem így működik, hogy csak úgy odamegyek és a postásomat keresem. Még szerencse, hogy azért szíveskedett szólni neki.
Valakinél olvastam (mert a kedvenc elfoglaltságom kül. blogok olvasása), hogy mindig utólag jön rá,hogy is kellett volna viselkedni az adott esetben. Na, én is pont így vagyok. Már sajnálom, hogy nem osztottam ki azt az emberkét, mert utána még én rágódtam rajta napokig, hogy miért is kezelt ilyen utolsó szemétként. Nem nézek ki csavargónak, pénz után kuncsorgónak, nem vagyok ápolatlan, rongyos öltözetű, de még ha így volna is, az sem indokolja ezt a viselkedést egy másik emberrel szemben.
A másik incidens tegnap ért a boltban. Nagyon ki volt számolva a pénzem, próbáltam úgy vásárolni, hogy mindenre jusson, ezért néztem az árakat. A pénztárnál szembesültem vele, hogy majd' 50Ft-tal többe került jelen esetben a citromlé, mint amennyi ki volt írva. Először nem akartam szóvá tenni, de aztán úgy gondoltam, mégis megemlítem a pénztárosnak a dolgot. Na, amit én kaptam úgy tekintetben, mint szóban, azt nem kívánom senkinek! A pénztáros flegmán közölte, hogy a gép írja az árakat (vonalkódos), majd megnézte a polcon a kiírást, és elkiáltotta magát, hogy szóljanak a főnöknek, mert a "vevőnek" (ez lennék én) gondjai vannak. Amikor a főnök hölgy odajött, hogy mi a probléma, a pénztáros rám nézett és gúnyosan, hangosan imigyen szólt: naaaa? mondja!!! Elmondtam a gondomat, miközben majd elsüllyedtem szégyenemben. A főnök hölgy kedvesen (de tényleg) közölte, hogy visszaadják a pénzt, ha úgy gondolom. Nem gondoltam úgy, mert nem ez volt a probléma. Amikor kifelé mentem a boltból és tisztelettudóan köszöntem, még elnézést is kért. Jobban jártam volna, ha ő ül a pénztárban, és nem az a boszorka!
Hát, ennyi a történet. Nem nagy dolog, de nagyon bánt, és felháborít, amikor így viselkednek.

6 megjegyzés:

  1. Nagyon sokszor jártam én így, de megtanultam, hogy vannak jogaim! Jogom van ahhoz,hogy emberhez méltóan viselkedjenek velem. Tanuld meg, hogy míg az események peregnek, csendben lenyugszol és először, csak csendben, de ha nem megy hangosan adjál hangot a dolgoknak. Én már nem szégyenlem magamat, ha mások néznek. Miért? Azért, mert vele is történhet egyszer ilyen. Másodszor nem szeretek itthon napokig szégyenkezni, vagy esetleg azon rágódni, hogy hogyan is kellett volna cselekednem, hogy a becsületem megmaradjon. Felháborít, hogy egyesek azt hiszik, hogy övék a világ. Velem tegnap történt egy eset egy pékségben, láttam, hogy van tej automata és csak kérdezni akartam egy-két dolgot. Mikor beléptem az eladó telefonált és emígy szólt bele:"Már megint jött valaki!" De ezt olyan gúnnyal, hogy az már sütött. Én erre:"Kedveském nyugodtan telefonáljon tovább én addig megkérdezem az automatát, hogy működik-e, meg tud-e visszaadni?" Erre ő döbbenten nézett rám, de letette a telefont."Hogy mondta?" "Tudja maga azért van itt, hogy engem kiszolgáljon és nem azért, hogy megalázó beszólásai legyenek!Köszönöm az infot, de valószínű, hogy itt se fogok többet vásárolni!" Sűrű bocsánatkérés következet és én ennek kegyesen engedve továbbra is itt fogok tejet, kalácsot venni.
    Hát így esett az én esetem. Legyél erős és ne engedjél az ilyen terrornak. Szép napot. Mária

    VálaszTörlés
  2. Köszi a vigasztalást, és klasszul megoldottad a Te problémádat.

    VálaszTörlés
  3. Én úgy tudom, a második esetben neked illetve a főnöknek volt igaza és az, hogy ötven vagy ötezer ft-ról van szó az teljesen mindegy. Amit kiírtak vagy a reklámban aznapra szerepeltettek, azt az árat igényelhetik az áru után.
    Cseppet se legyen szégyenérzeted, mert a te érdekeidet legjobban csak saját magad tudod érvényesíteni, képviselni. Vitatkozni is szabad, legyen bátorságod hozzá.

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm Anice. A vitatkozás nem igazán az erősségem, de majd "gyúrok" rá.

    VálaszTörlés
  5. A Magyar Posta az ország szégyene. Egy csomó külföldi webáruházban már el se fogadnak rendelést Magyarországra miattuk :-(
    Ha egy árun kétféle ár van, a vevő számára kedvezőbbet KÖTELEZŐ érvényesíteni.Az az 50 forint járt volna neked. Valamint egy pofánverés a pénztárosnak.
    Ne légy nyuszi, Egérke! :-)

    VálaszTörlés
  6. Tudom, hogy nekem volt igazam, és a pofánverés is járt volna a banyának, de mint írtam, csak fáziskéséssel tudom, hogy mit kellett volna az adott szituban csinálni.

    VálaszTörlés