2009. szeptember 8., kedd

Első tapasztalatok a gyöngyszövésről

Hááát, elég lassan jutottam el odáig, hogy legalább elkezdjem. A szövőlécet secperc alatt elkészítettem, de sehogy sem tudtam fűzni tű nélkül. Muszáj volt erre való tűt szereznem. Kedvenc kézimunkaboltomban vettem is néhány darabot, mert azt olvastam, hogy érdemes többet venni, mivel hamar törik. Vettem hozzá tűbefűzőt is. Biztos, ami biztos. Aha, csak éppen olyan pici luk van rajta, hogy még a gépcérnát sem tudtam átfűzni. Ténykedésemet a tűbefűző, és egy tű bánta. Tehát talonba tettem és próbáltam szerezni megfelelő tűt. Eközben találtam arra a webboltra, ahonnan rendelni lehet (amúgy rendeltem is jó sok mindent), de azért tettem egy kísérletet még a városban. A kézimunkás csajszi mondott egy helyet, amiről álmomban sem gondoltam volna, hogy ilyesmit is árulnak(nevezetesen egy papírbolt). És volt! És még jó is! Szuperül be lehet fűzni a damilt is, bár az igaz, hogy vigyázni kell, mert nagyon hajlik. De legalább mostmár ki tudtam próbálni, hogy képes vagyok-e gyöngyöt szőni. Szintén a csajszitól tudom, hogy a szövéshez bőrvarró cérnát szoktak használni, úgyhogy azt is vettem. Meg nagyobb szemű gyöngyöt, mert az én gyöngyeimhez képest túl nagy a távolság a felvetések között.
És íme, az első próbálkozásom:
Azóta már haladtam vele, kb. 8 cm van kész.
Ahogy egyre nő a munkadarab, mintha könnyebb lenne fűzni, mert az elején eléggé bénáztam. Gondolom ezt is gyakorolni kell.










Ő pedig Spongyabob. Nem vagyok vele megelégedve, próbálok jobbat készíteni, de azért küldtem egy képet a megrendelőnek. Még nem válaszolt.

2 megjegyzés: