2009. szeptember 14., hétfő

Kísérletezgetek

Már mutattam az sk. szövőkeretemet, de kiderült, hogy az csak a nagyobb szemű gyöngyhöz használható, ráadásul túl hosszú. Így csináltam egy kisebbet, sűrűn telerakva szögekkel, ez már jó a kisszemű gyöngyeimhez. Természetesen azonnal ki is kellett próbálnom.
Ez a nagyobb szeműből készült:
Ez pedig a kisebből:
Nézelődtem egy kicsit a neten, mintákat keresve, és találtam egy nagyon érdekes technikát. Én gyöngyvarrásnak nevezném, nem tudom, mi a hivatalos neve, de nagyon tetszik.
A nagyszemű gyöngyből ilyen:
Az a jó benne, hogy bármilyen formát meg lehet vele csinálni. Most épp egy karkötőt készítek az apró gyöngyökből, de lehet pl. állatfigurát, szívet, de akár nagyobb méretű képet is. Csak még arra kell rájönnöm, hogyan kell az elfogyott cérnát elvarrni, és újat kezdeni. Cérnáról jut eszembe! Sok gyöngyös oldalon olvasom, hogy mindenkinek magának kell rájönni, hogy damil vagy cérna legyen a fűzőszál. Nálam jelenleg a térbeli fűzéshez a damil jön be, de a szövésnél, és ennél az új "gyöngyvarrásnál" a bőrvarró cérna jobb. És nem utolsósorban a cérnát gond nélkül be tudom fűzni a tűbe!
Végre sikerült jó képeket készíteni a karácsonyfadíszekről is:
Ezek pedig az ékszerkészítéshez rendelt kellékeim:
Az eddigi bénázásaimról inkább nem beszélnék. :(
Továbbá készítem a rajzot is a keresztszemes párnámhoz, de elég lassan haladok, mert nagyon fárasztó egy sima képet átalakítani kockákra.
Majdnem elfelejtettem! Elina volt olyan kedves, és közzé tette a fodros terítő mintáját, amit azonnal ki is próbáltam, de menet közben rájöttem, hogy ehhez a mintához vékonyabb fonal szükséges. A leírás viszont nagyon jól érthető, köszönöm Elina!

5 megjegyzés:

  1. De ügyes vagy! Én nem emrek kalapácsot a kezembe venni, de még szöget sem. Mindig csodálom azokat a nőket, akik erre is képesek egy SZENT ÜGY érdekében. :)))

    VálaszTörlés
  2. Köszi Virág. Régebben én sem voltam ilyen, de amikor elváltam (13 évvel ezelőtt), rá lettem kényszerítve, hogy magam oldjam meg a dolgokat. Még a tv távirányítóját is megforrasztottam.

    VálaszTörlés
  3. Köszike, te sem panaszkodhátsz ám :)) Nagyon ügyes vagy!!!

    VálaszTörlés
  4. Szia! Hát nagy feladat elé nézel. Engem rávettek a fiúk, hogy készítsek nekik sárkányt (zöldet)pegazust (fehéret)manót (sárgát), meg is ígértem nekik. A gond az bennem, ha valaminek nekiállok nem tudom addig abbahagyni, míg nem érek a végére. Ezért most jöhet a sárkány zöldben.
    Üdv. Mária

    VálaszTörlés
  5. Köszi Kriszta!
    Köszi Mária! Hát, én is úgy vagyok vele, hogy nem bírom abbahagyni, egész nap elszórakoznék vele. Majd mutasd meg a blogodban a figurákat, jó? Milyen nagy feladatra gondolsz? Mert, ha a fűzésre, az nem feladat, hanem szórakozás.

    VálaszTörlés